fredag 24. oktober 2014

0 Livet som tvillingmamma - del 2

Ettersom jeg har ammet to barn tidligere, var jeg klar for amming denne gangen også. Ville så gjerne få oppleve den nærheten og kosen ammingen medfører. Men da vi fikk vite at jeg bar påd to mageboere ble jeg litt "redd" for at jeg ikke skulle klare å amme. Jeg visste jo ikke om jeg har nok melk til to småtroll. 

Da vi kom på sykehuset ble jeg pushet til å pumpe etter hvert ammemåltid. Det var litt slitsomt, og jeg likte det ikke der og da. Men nå er jeg veldig takknemlig for at jeg gjorde det. Det fikk produksjonen fort opp og guttene la veldig fint på seg:-) 

Etter at vi kom hjem ble det mange timer med amming, og jeg brukte litt tid på å finne ut hva som fungerte for meg og oss. Jeg endte opp med å stortsett amme guttene en og en på dagtid, og så dobbelamme om kvelden/natta og hvis vi har det travelt. For å få til dobbelammingen bruker jeg tvillingammepute. Den heter My Breast Friend. Anbefales virkelig. Jeg kjøpte den brukt på finn.no. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar