torsdag 23. oktober 2014

0 Bambusklær - alternativ til ull


For et par år siden, oppdaget mamma en butikk på Voss som solgte veldig behagelige klær til barn. Det viste seg å være en butikk som selger egendesignede klær i bambus. Butikken heter Tiljamid og har det siste året vokst seg større og større. Nå har de kommet med butikklokaler i bla Bergen og Oslo i tillegg til den på Voss. Besøk nettsiden så får du en full oversikt over hvor nærmeste butikk ligger:)

I den senere tid har jeg også oppdaget at det finnes flere nettbutikker som selger bambusklær, men vi har ikke testet noen andre enda. Vi har handlet flere plagg hos Tiljamid og liker dem virkelig godt. Det jeg syns er best med klærne er at de er så myke og gode. En av de andre gode egenskapene ved bambus er at det regulerer varmen godt. Ved hjelp av bambusfibrenes mikrohull reguleres varmen og du holder deg varm om vinteren og behagelig sval om sommeren. Derfor passer det både sommer og vinter. Siden guttene har tendens til å få tørre flekker/varmeutslett, så tenker jeg at bambusklær kanskje vil passe bedre til dem enn vanlig ullklær. Så jeg har tenkt å handle mer bambusklær :)

De siste klærne vi fikk i hus er en selebukse slik som du ser på bildet under. Hva guttene syns om dem vet jeg ikke, men jeg likte dem veldig godt ;) 



Er det noen som har erfaringer med andre nettbutikker som selger bambusklær?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar