tirsdag 27. januar 2015

0 God natt

Da jeg var liten pleide pappa å lese for oss før vi skulle legge oss. Det var utrolig koselig, og noe jeg husker veldig godt. Jeg husker også veldig godt de gangene vi overnattet hos bestemor og bestefar pg bestemor sang for oss da vi skulle legge oss. :) Jeg husker da spesielt godt at hun sang "Trollmors vuggesang" og "Lille kattepus hvor har du vært?".

Jeg har valgt å synge til barna våre når de legger seg, iallefall innimellom. Sangen jeg da synger er "Trollmors vuggesang". Det syns de er stas :) Her er teksten:

Når trollmor har lagt sine elleve små troll
og bundet dem fast i halen,
da synger hun sakte for alle sine troll
de vakreste ord hun kjenner;
Ho aj aj aj aj boff,
o aj aj aj aj boff,
ho aj aj aj aj boff, boff,
o aj aj aj aj boff.

Tekst og melodi: Margit Holmberg

Synger dere for barna deres? Hvilken sang synger dere?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar