lørdag 19. november 2011

3 Velkommen tilbake til hverdagen!

Etter mange måneder hjemme med veslejenta var det i går tid for å komme seg ut igjen i den store, travle, jobbeverden.

Jeg fikk en knallstart på dagen, da min kjære mann hadde laget kaffe (blå javakaffe) til meg på termokoppen min. Da var togturen innover til Oslo reddet, og jeg slapp å bruke 20-30 kr på en middels god kaffe fra en automat! (Ja jeg har blitt et kaffemenneske!)

Da jeg kom på kontoret, hang det en fin lapp over en pult, hvor det stod: "Velkommen tilbake, Gerd". Det var en koselig hilsen å få :) Jeg fikk slått av en prat både med nye og "gamle" kollegaer. Det var koselig å komme tilbake. Det eneste som var litt slitsomt med å være tilbake i jobb er alt stresset med pendlingen frem og tilbake. Akkurat det har jeg ikke savnet det året jeg har vært hjemme.

Etter endt arbeidsdag bar det i barnehagen for å hente eldstejenta. Både mor og datter var slitne etter en lang dag. Og det merket vi godt da vi kom hjem. Det ble en del sutring og surmulig. For å si det enkelt: det var godt da kvelden kom, jentene var i seng, og vi voksne bare kunne slenge oss på sofaen.

Det tar på å være tilbake i hverdagen!


3 kommentarer:

  1. men... du overlevde :))) Fantastisk å starte med så kort uke. Da er kropp og sinn litt bedre innstilt på mandag. Nyyyt helgen med den herlige familien din :) - Hege Th. A

    SvarSlett
  2. Ja jeg overlevde, og det var helt genialt med superkort arbeidsuke ;) Blir nok tøffere neste uke.. Vi sees vel kanskje på toget sånn innimellom:) Ha en flott helg du også, sammen med de nydelige barna dine!

    SvarSlett
  3. Ja det er en stor overgang å starte oga rbeide igjen, men det blir fort en vane det også. Heldigvis :-)
    Klem

    SvarSlett