tirsdag 15. november 2011

2 Ammebekreftelse

Det er med blandede følelser jeg konstaterer at det kun er 2 dager igjen til jeg skal tilbake til arbeidslivet. Da skal minstejenta kose seg hjemme sammen pappaen. Det kommer til å bli en enorm overgang for meg, som har vært hjemme med henne så lenge, og som har kost meg så enormt sammen med henne hver dag.
Selvom hun nå nærmer seg 11 mnd, er hun fremdeles avhengig av mammas pupp. Hun får morsmelk 3 ganger daglig, men dette driver vi å reduserer nå, noe hun ikke er veldig begeistrert for.

Jeg tror nok at ammingen gjør det ekstra "vanskelig" for meg å innse at min tid hjemme sammen med henne snart er over. Ammingen har blitt en kosestund for oss som jeg ikke har lyst til å gi slipp på. Og heldigvis skal vi fortsette med det om morgen og kveld, selvom jeg begynner å jobbe.

Som ammende arbeidende mamma, har du rett til å få ammefri. Det var i den anledning at jeg var på helsestasjonen i dag og fikk en såkalt ammebekreftelse. En bekreftelse på at jeg ammer. Det virker litt rart å levere en lapp til sjefen, hvor helsesøster har skrevet under på at jeg ammer min datter. Men hvis det er det som skal til så gjør jeg det med glede :)


Foto: koratmember freedigitalphotos.net

2 kommentarer:

  1. Huh, så du må ha bekreftelse på at du ammer for å få ammefri? Bra du fikk det da :) Og bra du fortsetter å amme selv om du blir en working mom! :)

    SvarSlett
  2. Vet ikke om alle arbeidsgivere krever det, men jeg fikk det med meg, så får vi se om de vil ha det eller ikke :) Ja, amming blir det nok en stund til. Men sånn var det ikke med storesøstera, hun ville ikke mer da hun var 9mnd. Så dette er litt uvant ;) men koselig da :)

    SvarSlett