tirsdag 21. oktober 2014

0 Planlegging av gaveinnkjøp

Da er vi kommet godt inn i oktober, og butikkene har startet salget av julebrus og julegodterier.
Det betyr at jula nærmer seg med stormskritt, hvilket også betyr at det skal handles inn en hel haug med gaver.

Vi er så heldig at vi har en stor familie, både på min og mannens side. Det betyr at det er mange bursdager som skal feires i løpet av et år og mange koselige selskap. Men det som er litt spesielt her er at bursdagene ikke er spredt utover hele året, men veldig konsentrert rundt desember og januar. Det er med andre ord veldig mange gaver som skal kjøpes inn før jul. For ikke å få det for travelt før jul, prøver vi å starte innkjøpet av gavene i god tid. Men det krever planlegging og oversikt. Nå tenkte jeg at jeg skulle fortelle hvordan jeg klarer å holde den oversikten og planlegger gavene.

Jeg har laget et regneark med oversikt over alle bursdager fordelt på månedene. For hvert år lager jeg en ny kolonne med bursdager og julegaver. Ganske enkelt, men det funker :) De rød feltene indikerer at det er gaver som ikke er kjøpt inn enda.



Bursdager 2012 Julegaver 2012 Bursdager 2013 Jul 2013 Bursdager 2014 Jul 2014 Bursdager 2015
januar

































februar

























mars


































april

























mai


































juni

























juli

























august
















september
















oktober

























november
















desember



































Flere som planlegger julegaveinnkjøp på denne måten?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar