fredag 5. desember 2014

0 Snøen daler

Nå snør det ute, og det første som slår meg da er følgende julesang: 

Vi tenner våre lykter når det mørkner
                                             Sneen dalte lett og fin,og strøk blidt mot ruten min
i morgens da jeg drømte på min pute.
Vi tok skjerf og votter på,hastet veldig med å gå,

snart var det tusen barnespor her ute!
                                                       Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner,

for da lyser de til kvelden si’r god natt.


Tekst/Mel.: Bjørn Rønningen

Dette er en av de fineste julesangene jeg vet om. Det minner meg om barndommen da det var MYE snø hver vinter. Det føltes iallefall sånn for oss, og det er sånn vi husker vinteren :) 
Sangen får meg til å tenke på de dagene da vi tok ut akebrettet og dro bort i akebakken, og akte i mange timer sammen med alle de andre barna på området! Det er gode vinterminner :) 



Hva er deres favoritt julesang?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar