tirsdag 30. september 2014

2 Indianerkostyme

Nå er det høstferie og da finner SFO på mye spennende. I går var de i badebassenget og i dag er det indianer/cowboyfest. Frøkna vår ville være indianer, så da måtte jeg prøve å finne inspirasjon til indianerkostyme. Jeg ville helst slippe å kjøpe kostyme og heller lage et selv. Så for to dager siden spurte jeg på Facebook siden til denne bloggen, om det var noen som hadde tips. Og heldigvis tikket det inn en melding med et godt tips. Det tipset brukte jeg og frøkna ble veldig fornøyd i dag:-) 

Så hvis dere skal lage indianerkostyme, kommer det her et tips om en billig måte å gjøre det på. 

Ta en brun t-skjorte (gjerne din egen), og klipp frynser langs kanten nede og ermene.
Finn frem et belte, eller lag et av tau/tråd, og ha det i livet. Jeg heklet av litt tykt garn. 
Tegn noen striper i ansiktet med ansiktsmaling og indianeren er ferdig:-) 
Har du en jente med langt hår kan du lage fletter også. 

Her er kostymet slik det ble her:-) 
Tusen takk for tipset Elisabeth:-)

2 kommentarer:

  1. Takk for tips! :D Så enkelt og så fint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så koselig at du leste på bloggen min og likte innlegget mitt :) Håper det kan inspirere, det er det jeg håper på med denne bloggen :)

      Slett