mandag 17. mars 2014

0 Når 4 plutselig skal bli 6...

Nå er det LENGE siden sist jeg har skrevet noe på denne bloggen, og jeg vil gi et innblikk i hva som har skjedd her det siste halve året. Forklaringen ligger i at jeg ikke har hatt overskudd og ork til å skrive. Da vi kom hjem fra syden med vannkopper, ble det fort vannkopper på yngstejenta også.
Når alle så var friske og raske, ble jeg slapp og noe uvel. Jeg ble fort delvis sykmeldt, og hadde lite overskudd. Det som lå bak er en planlagt graviditet, og vi var overlykkelige over at vi til sommeren skal bli flere :) Men ikke nok med det. Jeg trodde overskuddet skulle komme tilbake etterhvert, iallefall etter de første 12 ukene. Men det skjedde ikke. I tillegg begynte bekkenet å krangle, så var stadig delvis sykmeldt. Tiden frem til jul var i grunen tung og slitsom. Jeg hadde en følelse av at noe var annerledes denne gangen enn de andre 2 svangerskapene jeg har hatt, og vi ventet veldig på at vi skulle få gå på ultralyd etter jul.

13.januar var dagen da vi skulle få se hvem som bor i min mage. Vi hadde bestemt oss for at vi ville vite om det er jente eller gutt denne gangen. Men det skulle vise seg at vi skulle få oss et skikkelig sjokk den dagen! Inne i min mage er det ikke 1 gutt, men 2! Vi venter tvillinger! Dermed skal familien gå fra å være 4 til å bli 6! Nyheten var et skikkelig sjokk, og vi har gjort oss mange tanker etter det. Jeg har gått hjemme i 100% sykmelding siden det, og kommer nok til å fortsette med det helt til slutten.

Sjokket og tankene vi har gjort oss siden, kommer jeg til å fortelle mer om senere :) Det kommer helt sikkert til å bli et fokus på tvillinger på denne bloggen fremover :)
Foto: Boians Cho Joo Young (http://www.freedigitalphotos.net)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar