lørdag 4. mai 2013

0 Min første symaskin og nytt prosjekt på gang

Jeg har hatt lyst til å lage egne pannebånd til jentene lenge. Det finnes så utrolig mye fint stoff man kan få tak i. I tillegg ser det ikke så vanskelig ut å lage et pannebånd. Det som har stoppet meg er at jeg ikke har hatt symaskin. Jeg har heller ikke vært spesielt glad i symaskiner. Etter en del prøving og feiling, og lite tålmodighet da jeg var yngre, fant jeg ut at symaskin ikke er noe jeg har lyst å bli venner med.

Men som nevnt så syns jeg det hadde vært veldig gøy å prøve å lage egne pannebånd. Derfor fant jeg litt stoff hos mamma i dag, og lånte symaskina hennes, da vi var der på besøk. Jeg lette frem to ulike oppskrifter på nett, men vi slet litt med å skjønne hvordan de fungerte. Men det resulterte i ett pannebånd, som jeg ikke var 100% fornøyd med.


På vei hjem, fant vi ut at vi skulle kjøre innom IKEA, jeg hadde nemlig hørt at de har symaskin der, til en grei penge. Jeg løp fort og målrettet inn og fikk tak i maskin, litt restestoff de solgte, og sytråd.
Vel hjemme igjen fant min kjære mann en bedre oppskrift på ohelene syr, så da var det bare å sette i gang. Symaskina er lett, har grei bruksanvisning, i tillegg til at den har flere valg til type søm. Til mitt bruk er denne symaskina helt topp.


Etter en liten time med sying sitter jeg nå igjen med to nye pannebånd. Det ene er allerede tatt i bruk av eldstejenta, mens det som er avbildet her skal testes på yngstejenta i morgen. Teknikken må perfeksjoneres litt mer, men øvelse gjør mester. Kanskje kommer det et pannebånd som giveaway her på bloggen om en liten stund?

Ha en strålende lørdagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar