lørdag 5. januar 2013

3 Nye prosjekt

Ettersom jeg nå har sendt av gårde strikkede klærne til Strikk for livet, må jeg jo begynne på noe nytt. Det har ikke manglet på inspirasjonen iallefall, det er mer snakk om hvor jeg skal begynne...

Jeg har sett flere blogger med mange fine hekle og strikkeprosjekt. Det begynte med inspirasjon til julegaver. Ja, det er litt tidlig å tenke på det, men ideen er genial, og like greit å sette i gang først som sist :) Inspirasjonen fant jeg på Enkle ting av Terese. Jeg tok pinnene fatt, og her er resultatet.
Det er første grytekluten jeg har strikket på mange år. Denne gangen prøvde jeg meg på helpatent strikk (se Drops Garnstudio sine sider for forklaring). Oppskriften diktet jeg opp selv, men den må nok finpusses litt, for grytekluten ble litt stor ;) 

I går dumpet jeg tilfeldigvis innom en annen blogg, Hjertero.com, som hadde en kjemoefin oppskrift på heklet lyslykt. Den måtte jeg jo bare prøve. Så i kveld har jeg laget min først heklede lyslykt. Og flere blir det nok, det var enkelt, kjapt og ble veldig fint om jeg får si det selv :) 

Så nå må jeg få tak i mer bånd og litt mer hvitt garn, for på KariPia, s kreasjoner fikk jeg enda mer inspirasjon til å lage flere varianter av lyslykter :) 


3 kommentarer:

  1. Jeg har også nettopp funnet siden til Hjertero, og er like inspirert som deg til å starte på en heklet lyslykt. Litt skummelt da, siden jeg aldri har gjort det før. Men det er vel bare å hoppe i det! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre fra deg :) hun har utrolig mye fint, nå gjelder det bare å finne tid til å få gjort alt jeg får lyst til :)
      Ja det er bare å hoppe i det :) finnes mange videoer på nett som viser hvordan det skal gjøres :)

      Slett