lørdag 2. juli 2011

2 Nærgående ekspeditrise

Da jeg var på en gullsmed for å handle her en dag, ble jeg overrasket over oppførselen til ekspeditrisen. Jeg hadde med meg minstejenta i vogna. Hun skulle prøve å sove så hun lå godt pakket inn og med kalesjen oppe. Da jeg kom inn i butikken kom ekspeditrisen bort og kikket opp i vogna, det er jo koselig, men hun stoppet ikke der, hun tok ned kalesjen og tok bort teppet slik at hun fikk se vesla. Så begynte hun å prate med henne, før hun spurte om jeg trengte hjelp. "Nei takk, jeg bare titter litt" sa jeg forfjamset og gikk ut igjen. Makan til nærgående da. Mulig jeg er litt sær, men jeg liker ikke at fremmede tar seg sånn til rette oppi vogna. Det er helt i orden at fremmede titter inn i vogna, men det er ikke i orden at de tar seg til rette på den måten.

2 kommentarer:

  1. Veldig spesiell fremtreden av en fremmed. Jeg hadde nok blitt like forfjamset som deg, og gått rett ut av butikken!

    SvarSlett
  2. Slett ikke greit nei.

    Jeg gikk med lillejenta i bæresjal, hvorpå en fremmed kvinne tittet inn i sjalet, der jenta altså lå med hodet på min brystkasse bak sjal, og jeg hadde jakke.... Passerer en del intimgrenser da ja. Passerte noen hun som spurte meg om jeg hadde nok melk til henne også. Det pleide hun nemlig spørre alle (ukjente?) nybakte mødre om...

    Folk er rare. Sære. Nærgående.

    SvarSlett