fredag 4. juli 2014

0 Hjemmelaget iste

Lenge siden sist innlegg her nå. Vi har opplevd det store å bli foreldre til to skjønne gutter, og dermed blitt firebarnsforeldre. Det krever sitt, så da har bloggen blitt nedprioritert. Nå er guttene blitt 7 uker gamle og jeg føler jeg har litt kontroll på hverdagen, så da tenkte jeg at jeg skulle være litt mer aktiv her. Det første innlegget tenkte jeg skulle inneholde tips om hvor enklt det er å lage sin egen iste.

Hjemmelaget iste hadde ikke jeg smakt før, ikke før jeg fikk dt servert av en venninne. Jeg skal innrømme at jeg var litt skeptisk på hvordan det ville smake. Og jeg ble veldig overrasket! Det var utrolig godt. Mye bedre enn kjøpe-iste. Den ble mindre søt og bedre på smak.

Etter at jg fikk det servert har jeg laget det flere ganger hjemme. Noen har vært bra og andre mindre vellykkede. Jeg har funnet ut at det nok smaker best med sitrus eller friske fruktteer. Her er fremgangsmåten jeg har brukt, så kan dere teste dette selv :)


1. Kok opp 1 liter vann
2. ha i to poser av valgt te
3. La trekke i følge pakken
4. Ha i sukker (ca 2 ts)
5. La den avkjøles
6. Nyt den




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar