tirsdag 16. april 2013

4 Ufrivillig hjemmeværende

Etter en god stund med en litt stiv rygg, ble det for mye i går og jeg måtte komme meg til legen. Nå er jeg dermed ufrivillig hjemmeværende med beskjed om å ta livet med ro, spise smertestillende og bevege meg.

Jeg har en veldig stillesittende jobb til daglig. Da er det viktig å skifte sittestilling, og ikke spenne seg når man sitter. De siste ukene har jeg nok stresset litt mer enn vanlig, pga arbeidsoppgaver jeg ikke har vært fortrolig med, og det har ført til at jeg har slurvet med arbeidsstillingen, og det får jeg svi for nå.

Når jeg nå sitter her og skriver, kjenner jeg at det ikke er helt ideelt for armen. Så dette blir kort :)
Oppskriften min nå for å bli kvitt problemet er å bevege meg ved å gå turer, gjøre øvelser med armene og ta paracet i kombinasjon med voltaren. I tillegg skal jeg ta meg en tur til fysioterapeut. Jeg merker allerede bedring fra i går. Så dette skal bli bra.

Men en ting er sikkert. Jeg anbefaler alle som har stillesittende jobb å bevege seg litt hver dag, for å løsne opp i evt spente muskler. Dette skal jeg også fortsette med!

Her er et par bilder jeg tok fra turen min idag. Selvom været ikke er helt på topp, så er våren her :)





4 kommentarer:

  1. Jeg har vondt andre steder, i bekkenmusklene, men er blitt bedre av å følge råd fra Katy Bowman og Aligned and Well-programmet hennes. (www.alignedandwell.com)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips, det skal jeg sjekke ut :)

      Slett