onsdag 13. juni 2012

0 Imponert av Zumba









Søndag fant jeg ut at det var på tide å komme seg i treningsklærne og ta turen på Elixia. Der var det Zumba som stod på timeplanen. Det har jeg hørt mye om tidligere, men ikke testet ut før. Helt ærlig så har jeg vært litt skeptisk, mye på grunn av all hofte- og rumpe-ristingen.


Det var Beto Perez fra colombia som oppfant Zumba på 1990-tallet, da han måtte improvisere en aerobictime. Zumba er blitt en treningsform der man skal bevege seg til raske rytmer og ha det gøy. Det kan jeg bekrefte at det var raske rytmer, og faktisk veldig moro! Etter noen  minutter med knoting for å komme inn i rytmen, kom det seg og jeg klarte å slippe meg løs og riste på både rumpe og hofter ;) Det var slitsomt, men på en litt annen måte enn steptimer og andre aerobictimer jeg har gått på tidligere (uten at jeg klarer helt å sette fingeren på hva som var annerledes).

Det var en morsom treningsform og jeg skal definitivt finne plass til flere slike timer! 
Foto: Vlado







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar