søndag 15. september 2013

0 På vei mot en bedre rygg

For noen uker siden fortalte jeg om hvordan jeg sliter med ryggen. Jeg hadde en periode i vår/sommer hvor jeg var mye plaget med ryggvondt. Det dreide seg mest om øverst på høyre side og ved hofta/bekkenet. Plagene var så ille innimellom at jeg ikke klarte å jobbe 100%. Problemene dukker nemlig opp når jeg sitter foran en PC en hel dag, og spesielt hvis jeg er litt stresset og anspent.

Men den gode fysioterapeuten min har vært til svært god hjelp. Jeg har vært hos henne en god del timer, og hun har lært meg noen gode øvelser jeg må gjøre for at jeg skal styrke ryggen og problemområdene. Nå har det blitt så bra at jeg er "friskmeldt" fra henne, og skal ikke tilbake med mindre jeg merker at jeg trenger det igjen :)

I tillegg til øvelsene jeg har fått har jeg også tatt et par andre grep. Jeg har kjøpt meg en spesiell sittepute som jeg bruker på stolen på jobb. Dette er en skråpute som får meg til å sitte rettere i ryggen. Jeg har også fått meg et "Mousetrapper" som jeg bruker foran PCen. Det gjør at jeg får en bedre stilling på hånden når jeg skal bruke musa inn til PCen. Slik ser det ut:)

Nå har jeg fått bukt med problemene og fått mange gode verktøy for å løse evt nye problemer, så det ser mye lysere ut nå, og jeg er på vei mot en bedre rygg :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar